مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 05:202021-01-24بين الملل

واکاوی سیاست های توسعه طلبانه عربستان در خاورمیانه


عربستان سعودی همواره با سیاست های توسعه طلبانه در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس و دخالت در امور دیگر کشورها به دنبال استیلای خود بوده و سبب بی ثباتی در منطقه شده است.

- ایسنا/اصفهان عربستان سعودی همواره با سیاست های توسعه طلبانه در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس و دخالت در امور دیگر کشورها به دنبال استیلای خود بوده و سبب بی ثباتی در منطقه شده است.

عربستان سعودی که بیش از 60 سال دغدغه اصلی اش نگهداشت ساختار قدرت سیاسی در داخل از راه خویشتن داری در فراسوی مرزهای کشور بود، امروز رمز ماندگاری ساختار قدرت در گستره عربستان را در دنبال کردن سیاست های برونگرا و سخت مداخله گرایانه یافته است.

عربستان با تکیه بر توانمندی مالی گسترده و بهره برداری از سردرگمی آمریکا در خاورمیانه که در کمتر دوره ای از تاریخ دیده شده بر آن شده است که به بی ثباتی داخلی در کشورهای مخالف خود در منطقه بپردازد و قدرت کشورهای دوست را افزایش دهد.

عربستان همیشه به دنبال این بوده که نقش برادر بزرگ تر را برای دیگر کشورهای عربی بازی و سیاست های خود را بر این کشورها تحمیل کند و برای رسیدن به این هدف با آمریکا، متحد و سیاست های خود را همسوی این کشور کرده است.

برای بررسی بیشتر سیاست های توسعه طلبانه عربستان در منطقه و استراتژی دیگر کشورهای خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی سیاست های توسعه طلبانه عربستان در خاورمیانه

واکاوی سیاست های توسعه طلبانه عربستان در خاورمیانه