مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 21:002021-01-23اقتصادي

مسکن مهر منجر به جهش تورمی نشد/دولت تدبیر امید با اقساط بازگشتی مسکن مهر چه کرد؟


در شرایطی که بسیاری تامین مالی طرح مسکن مهر را تورم زا تلقی می کنند، اما به استناد اظهارات کارشناسان، پروژه مسکن مهر نه تنها منجر به جهش تورمی نشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اخیرا عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در یکی از برنامه های تلویزیونی با اشاره به پروژه ساخت 4 میلیون واحد مسکونی تحت عنوان مسکن مهر اشاره کرد و گفت : جنبه های مثبت پروژه مسکن مهر، صاحب خانه کردن مردم بود، اما نباید اثر تورم ناشی از ساخت این پروژه نادیده گرفته شود.

برجسته کردن آثار منفی پروژه عظیم مسکن مهر در دولت تدبیر امید سابقه طولانی دارد و بسیاری از مقامات این دولت از وزیر راه و شهرسازی گرفته تا شخص رییس جمهور بارها و بارها در نقد این پروژه اظهار نظر کرده اند، برای مثال حسن روحانی، رییس جمهور در بیان شیوه تامین مالی این طرح، عبارت دست کردن در جیب مردم و اضافه کردن بار تورمی را مطرح کرده بود.

برخلاف رویه در پیش گرفته شده توسط دولت تدبیر و امید، پیرامون پروژه مسکن مهر، این بار رییس بانک مرکزی ضمن اذعان به نکات مثبت مسکن مهر بار دیگر ادعای تورم ناشی از تامین مالی این پروژه را مطرح کرد.

* آیا تامین مالی مسکن مهر تورم زا بود؟ ممکن است این سوال در ذهن بسیاری از مخاطبان قرار گیرد که به راستی چرا دولتمردان دولت یازدهم و دوازدهم، پروژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکن مهر منجر به جهش تورمی نشد/دولت تدبیر امید با اقساط بازگشتی مسکن مهر چه کرد؟

مسکن مهر منجر به جهش تورمی نشد/دولت تدبیر امید با اقساط بازگشتی مسکن مهر چه کرد؟