مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 20:402021-01-23اقتصادي

«قطب سیب ایران» چشم انتظار رفع موانع صادراتی/ صورتِ زرد سیب سرخ!


از مجموع 4 میلیون 120 هزار تن سیب درختی تولید شده در کشور سالانه یک ونیم میلیون تن صادر می شود ولی امسال به خاطر تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگان میوه و تره بار به دلیل مشکلات پیمان سپاری ارزی تحقق صادرات این محصول باغبانی را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

- خبرگزاری فارس- احمد طالبی: مراغه از قطب های مهم تولید سیب در کشور است و امسال با افزایش 25 درصدی محصول بیش از 300 هزار تن سیب در این شهرستان تولید شده است.

هنوز نیمی از محصول با کیفیت باغداران مراغه ای در سردخانه ها نگهداری می شود و هموار نشدن مسیر صادرات می تواند موجب متضرر شدن باغدارن و صادرکنندگان شود.

بسته بندی نامناسب افزایش هزینه های حمل و نقل، هزینه های گمرکی، بسته بودن برخی مبادی خروجی کشور و پرداخت نشدن تسهیلات برای صادرات از مشکلات این روزهای صادرات سیب در مراغه است.

  رتبه سوم ایران با تولید 4.

1 میلیون تن سیب در دنیا/رفع موانع صادراتی محصول سیب معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی گفت: رفع موانع صادراتی محصول سیب در اولویت وزارت جهادکشاورزی قرار دارد.

محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی  بر پیگیری وزارت جهادکشاورزی برای رفع موانع صادراتی و تسهیل و تسریع در روند صادرات سیب در سال جاری تاکید کرد و گفت: میزان تولید سیب در کشور از 3 میلیون تن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قطب سیب ایران» چشم انتظار رفع موانع صادراتی/ صورتِ زرد سیب سرخ!

«قطب سیب ایران» چشم انتظار رفع موانع صادراتی/ صورتِ زرد سیب سرخ!