مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 17:002021-01-23بين الملل

عراق خواستار مذاکره با دولت بایدن درباره نظامیان آمریکایی است


فواد حسین وزیر خارجه عراق گفت که وی خواهان بحث درباره موضوع های امنیتی و نظامی مربوط به حضور نیروهای آمریکایی در عراق خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه عراق از عزم کشورش برای مذاکره با دولت جدید آمریکا درباره حضور نیروهای آمریکایی در عراق گفت.

فواد حسین وزیر خارجه عراق روز شنبه در مرکز مطالعات راهبردی النهرین عراق افزود: ما از دولت جدید آمریکا خواهیم خواست تا نشست های گفت وگوی راهبردی را ادامه داده و تیم گفت وگو کننده جدیدی را از جانب خود تعیین کند.

وزیر خارجه عراق ادامه داد که وی خواهان بحث درباره موضوع های امنیتی و نظامی مربوط به حضور نیروهای آمریکایی در عراق خواهد شد.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال 2003 میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است.

آمریکایی ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده اند.

دولت آمریکا پیش تر اعلام کرد که تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان 500 نفر کاهش می دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق خواستار مذاکره با دولت بایدن درباره نظامیان آمریکایی است

عراق خواستار مذاکره با دولت بایدن درباره نظامیان آمریکایی است