مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 14:202021-01-23اقتصادي

امضای تفاهم نامه ساخت دکل های حفاری ویژه آب های کم عمق


نخستین تفاهم نامه طراحی و ساخت یک دستگاه دکل حفاری پایه دار برای توسعه میادین نفت و گاز آب های کم عمق خلیج فارس بین شرکت های ایرانی امضا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با امضای تفاهم نامه طراحی ساخت و راه اندازی اولین دکل حفاری ویژه توسعه میادین نفت و گاز ایران در آب های خلیج فارس بین شرکت حفاری شمال و ایزوایکو زمینه برای توسعه میادین جدید نفت و گاز تعمیر و حفظ و نگهداشت تولید در آب های کم عمق خلیج فارس فراهم شد.

علی خواجوی- مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران در حاشیه امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه با توسعه پارس جنوبی توسعه میادین گازی ایران به پایان نمی رسد، گفت: در حال حاضر چندین میدان بزرگ گازی شامل فرزاد، فروز، گلشن، فردوسی، کیش و پارس شمالی در خلیج فارس وجود دارد و باید برای توسعه این میادین جدید گازی برنامه ریزی و تامین دکل حفاری را آغاز کنیم.

وی با اعلام اینکه توسعه میادین جدید گازی در خلیج فارس معادل 14 فاز پارس جنوبی از ظرفیت تولید گاز برخوردار است، تاکید کرد: بر اساس مطالعات انجام گرفته، دست کم باید 140 چاه جدید گازی در خلیج فارس حفاری شود ضمن آنکه برای حفظ و نگهداشت تولید گاز پارس جنوبی هم حفاری و به روزرسانی دست کم 350 تا 400 حلقه چاه باید در دستور کار قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای تفاهم نامه ساخت دکل های حفاری ویژه آب های کم عمق

امضای تفاهم نامه ساخت دکل های حفاری ویژه آب های کم عمق