مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 14:102021-01-23پزشكي

تعبیه حسگری بر روی ماسک برای تشخیص کووید-19


محققان آمریکایی در حال توسعه حسگر پوشیدنی هستند که بتواند به ماسک ها متصل شود تا وجود پروتئازهای مرتبط با ویروس کووید-19 را تشخیص دهد.

- محققان آمریکایی در حال توسعه حسگر پوشیدنی هستند که بتواند به ماسک ها متصل شود تا وجود پروتئازهای مرتبط با ویروس کووید-19 را تشخیص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدگجت، در نفس انسان ها بسیاری از نشانگرهای زیستی وجود دارد که توسط آن می توان به حضور نشانگرهای زیستی مرتبط با کروناویروس سندرم شدید حاد تنفسی (ویروس بیماری کووید-19) نیز پی برد.

در بازدم افرادی که آلوده به ویروس هستند پروتئاز وجود دارد و پروتئازها نیز آنزیم هایی هستند که سرعت تجزیه پروتیین های مرتبط با ویروس جدید را دارند.

با در نظر گرفتن این مسائل محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو تصمیم گرفتند حسگری توسعه دهند که بتواند وجود این پروتئازها را نشان دهد.

آنها اخیرا در حال توسعه حسگر پوشیدنی هستند که می تواند به ماسک ها متصل شود تا وجود این پروتئازها و در نتیجه ویروس کووید-19 را تشخیص دهد.

جسی جوکرست (Jesse Jokerst) استاد مهندسی نانو دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو و محقق اصلی این پروژه در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: از بسیاری جهات، ماسک ها بهترین حسگر پوشیدنی در دنیای ما هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعبیه حسگری بر روی ماسک برای تشخیص کووید-19

تعبیه حسگری بر روی ماسک برای تشخیص کووید-19