مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 13:252021-01-23اقتصادي

زنگنه: توانایی ساخت 80 درصد تجهیزات صنعت نفت را داریم


وزیر نفت مهم ترین اقدام های انجام شده برای توسعه ساخت داخل در صنعت نفت را تشریح کرد و گفت: هم اکنون قادر به ساخت و تأمین دست کم 80 درصد تجهیزات ثابت صنعت نفت در داخل کشور هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیژن زنگنه ظهر امروز در بازدید محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی از بیست وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب اظهار کرد: صنعت نفت همچنین هم اکنون توانمندی ساخت ورق های نیس، واحدهای فرآورش پیش ساخته، دکل و مته های حفاری و ساخت ورق های کرایوژنیک را دارد.

وی تصریح کرد: در لوله های بدون درز کمبود ظرفیت داریم و در لوله های CRA نیاز به سرمایه گذاری است.

وزیر نفت به کاتالیست ها و مواد شیمیایی به عنوان دیگر کالای مورد نیاز صنعت نفت اشاره کرد و گفت: در این بخش در سال های اخیر، کشور با جهشی در تولید و خوداتکایی روبه رو بوده است و سازندگان که بیشتر دانش بنیان ها بودند با تکیه بر همکاری تنگاتنگ با دانشگاه ها و به ویژه پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی موفق به ساخت بیشتر مواد شیمیایی و کاتالیست های مصرفی واحدهای پتروشیمی و پالایشی کشور شده اند.

زنگنه از تجهیزات دوار به عنوان سومین کالایی نام برد که از سوی سازندگان داخلی تولید می شود و ادامه داد: اکنون بخش عمده ای از این تجهیزات مانند توربین ها و کمپر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگنه: توانایی ساخت 80 درصد تجهیزات صنعت نفت را داریم

زنگنه: توانایی ساخت 80 درصد تجهیزات صنعت نفت را داریم