مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 12:502021-01-23سياسي

مناظره معتضد و زیباکلام درباره رضاشاه از نگاه بهمنی قاجار


محمد علی بهمنی قاجار، وکیل دادگستری و پزوهش گر تاریخ درباره بحث های ایجاد شده بر سر مناظره اخیر خسرو معتضد - تاریخ پژوه و روزنامه نگار- و صادق زیباکلام - استاد علوم سیاسی - درباره رضاشاه یادداشت کوتاهی نوشته است.

عصر ایران یادآور می شود که این بحث ها بیشتر بر سر این درگرفته که چه اتفاقی افتاده که خسرو معتضد که در رریم پهلوی هیچ سابقه مبارزه یا انقلابی گری ندارد در مقام منتقد سخن گفته و صادق زیباکلام که در رژیم پهلوی در زمره انقلابیون بوده و به زندان افتاده در جایگاه مدافع البته نه در قبال تمام عملکردها.

یادداشت کوتاه دکتر بهمی قاجار از این قرار است: بعد از پخش مناظره دو سال پیش آقایان خسرو معتضد و دکتر صادق زیبا کلام ، جوی ایجاد شده که چرا خسرو معتضد که پیش از انقلاب در برخی نوشته های خود با تجلیل از شاه و سلطنت پهلوی یاد کرده است ، هم اکنون به نقد سلسله پهلوی برآمده است ، پس مورخ حکومتی است و مزدور و .

؟! در این جا چند نکته لازم به ذکر است : اولا خسرو معتضد چه زمانی مدعی انقلابی گری و چریک بودن و مبارزه با رژیم پهلوی بوده است ؟ثانیا در عصر محمد رضاشاه ، مگر کسی می توانسته در فضای عمومی و قانونی در عرصه تاریخ معاصر فعالیت کند و از ادبیات رسمی تبعیت نکند ؟ثالثا خسرو معتضد چه در زمان پهلوی و چه جمهوری اسلامی هیچ گاه خلاف منافع مل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناظره معتضد و زیباکلام درباره رضاشاه از نگاه بهمنی قاجار

مناظره معتضد و زیباکلام درباره رضاشاه از نگاه بهمنی قاجار