مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 11:052021-01-23اقتصادي

مبنای سنجش ارزش کالا و خدمات، طلا باشد نه دلار


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کار اصولی و درست این است که مبنای سنجش ارزش کالا، خدمات و ارز را طلا قرار دهیم، ریال و دلار سر جای خودشان باشند، - ایسنا/اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کار اصولی و درست این است که مبنای سنجش ارزش کالا، خدمات و ارز را طلا قرار دهیم، ریال و دلار سر جای خودشان باشند، اما خط کش مقایسه و سنجش، طلا باشد.

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت وگو با ایسنا درباره این که چرا با وجود پایین آمدن نرخ دلار، قیمت کالاهای اساسی کاهش نیافته و حتی در برخی موارد افزایش هم یافته است، اظهار کرد: به نظر می رسد پایین آمدن نرخ دلار یک کار ساختگی است و ربطی به شاخص های اقتصادی ندارد و برخی از دولتمردان با مقاصد سیاسی نرخ دلار را پایین آورده اند و بر اساس شاخص های اقتصادی این کاهش رخ نداده است.

وی افزود: کار اصولی و درست این است که مبنای سنجش ارزش کالا، خدمات و ارز را طلا قرار دهیم و کاری به ارز و ریال نداشته باشیم.

اگر مبنای سنجش ها را طلا قرار دهیم به یک ثبات اصولی در اقتصاد کشور می رسیم.

برای مثال هم اکنون یک دلار معادل 20 هزار تومان است و به جای این که بگوییم یک دلار چند هزار تومان می شود بگوییم چه مقدار طلا می شود و ریال را هم بر مبنای طلا قرار دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبنای سنجش ارزش کالا و خدمات، طلا باشد نه دلار

مبنای سنجش ارزش کالا و خدمات، طلا باشد نه دلار