مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 11:052021-01-23اقتصادي

مذاکره با یک شریک مهم تجاری در تهران


ایران در طول سال های گذشته بارها اعلام کرده که بخش مهمی از ظرفیت تجارت خود را در منطقه و میان کشورهای همسایه فعال خواهد کرد و تحولات اخیر می تواند به سود این رویکرد باشد.

- ایران در طول سال های گذشته بارها اعلام کرده که بخش مهمی از ظرفیت تجارت خود را در منطقه و میان کشورهای همسایه فعال خواهد کرد و تحولات اخیر می تواند به سود این رویکرد باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آمارهایی که سازمان توسعه تجارت منتشر کرده از ابتدای سال 1399 تاکنون، جز چین، بخش مهمی از تجارت و صادرات ایران در میان کشورهای منطقه و همسایه تقسیم شده است.

در میان مقاصد اصلی صادراتی کشور، عراق، افغانستان، امارات متحده عربی و ترکیه همگی جزو همسایگان به شمار می روند و در میان عمده ترین صادرکنندگان کالا به ایران نیز امارات متحده عربی، ترکیه و هندوستان قرار دارند.

با وجود طراحی این رویکرد از سال ها پیش، همچنان بازار برخی کشورهای همسایه و منطقه عملا یا از دسترس ایران خارج بوده یا میزان صادرات کشور به آنها بسیار محدود بوده است.

یکی از مهم ترین این حوزه ها، مربوط به کشورهای عضو اوراسیاست که شامل تعدادی از کشورهای آسیای میانه و اروپای شرقی می شود.

هرچند احتمالا در این حوزه، بازار بزرگ روسیه، پر اهمیت ترین بازار خواهد بود اما در میان دیگر کشورها نیز ایران ظرفیت بالایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکره با یک شریک مهم تجاری در تهران

مذاکره با یک شریک مهم تجاری در تهران