مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 10:352021-01-23اقتصادي

شیمی در صنعت آبکاری چه نقشی دارد؟ 


به مجموعه فرآیندهایی که تحت آن، سطح قطعات فلزی یا غیرفلزی (اجسام رسانا، نیمه رسانا و نارسانا) با لایه هایی از فلز یا غیرفلز جهت دستیابی به سطوح مناسب برای کاربردهای صنعتی، - ایسنا/خراسان رضوی به مجموعه فرآیندهایی که تحت آن، سطح قطعات فلزی یا غیرفلزی (اجسام رسانا، نیمه رسانا و نارسانا) با لایه هایی از فلز یا غیرفلز جهت دستیابی به سطوح مناسب برای کاربردهای صنعتی، تزیینی و کاهش هزینه تولید، انجام می گیرد، آبکاری می گویند.

صنعت آبکاری با توجه به اهداف آن قادر است میزان خسارت ناشی از خوردگی و سایش را به شدت کاهش داده و جامعه بشری را در تولید قطعات، وسایل، ابزار وکالاها با هزینه های بسیار کم، با توجه به اولویت حفظ منابع معدنی، طبیعی و استفاده بهینه از آن ها یاری کند.

محققان در پژوهشی با عنوان آموزش شیمی و نقش آن در صنعت آبکاری آورده اند، آبکاری یک صنعت مکمل و نهایی است زیرا اکثرا کالاها بدون آبکاری قابل عرضه به بازار نیست.

این پژوهش که توسط مریم صوفیان کارشناسی ارشد شیمی تجزیه و محمدمیرنظامی هنرآموز شیمی دانشگاه اراک انجام شده نشان می دهد، یکی از راه های جلوگیری از خوردگی و خسارت های سنگین ناشی از آن، آبکاری قطعات صنعتی و خانگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیمی در صنعت آبکاری چه نقشی دارد؟ 

شیمی در صنعت آبکاری چه نقشی دارد؟