مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 10:202021-01-23اقتصادي

ثمره پرداخت ارز 4200 تومانی چیزی جز رانت و تورم نبود


مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: ثمره پرداخت ارز 4200 تومانی چیزی جز رانت و تورم نبود و کسری بودجه دولت را هم به همراه داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بابک نگاهداری مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی به تشریح برخی محورها و الزامات اصلاح ساختار بودجه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حدود 25 درصد از بودجه دولت به امور حمایتی، نظام تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی تعلق دارد،گفت: یکی از محورهای مهم در اصلاح ساختار بودجه، کارا کردن هزینه کردهای بودجه است.

در حالی که همه منابع بودجه از محل درآمدهای پایدار یعنی درآمدهای مالیاتی تامین نمی گردد و بخش بزرگی از منابع بودجه به فروش نفت وابسته است و همواره در سال ها اخیر و دهه های اخیر و حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، این وابستگی به نفت با نوسانات قیمت نفت و یا به سبب تحریم، بودجه کشور را دچار کسری و نهایتا استقراض دولت از بانک مرکزی و افزایش تورم کرده است، شاهد آن هستیم که منابع بودجه به بدترین شکل نیز هزینه می شود.

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مصارف مهم و بزرگ بودجه در بخش های حمایتی، تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی است که حدود 25 درصد از بودجه را به خود اختصاص می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثمره پرداخت ارز 4200 تومانی چیزی جز رانت و تورم نبود

ثمره پرداخت ارز 4200 تومانی چیزی جز رانت و تورم نبود