مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 10:002021-01-23اقتصادي

مرمت و سامان دهی بافت تاریخی کلاته خیج بسطام


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود از آغاز مرمت و سامان دهی بافت تاریخی کلاته خیج خبر داد.

- ایسنا/سمنان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود از آغاز مرمت و سامان دهی بافت تاریخی کلاته خیج خبر داد.

حمیدرضا حسنی 4 بهمن ماه با اعلام این خبر افزود: کف سازی بافت تاریخی شهر کلاته خیج با مشارکت شهرداری این شهر تاریخی آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گفت: دو میلیارد ریال برای اجرای فاز نخست مرمت بافت تاریخی کلاته خیج اختصاص یافته است و این مرمت ها ادامه خواهد داشت.

حسنی خاطرنشان کرد: ثبت مسجد جامع کلاته خیج در فهرست آثار ملی، احیا و ثبت خانه های تاریخی از جمله برنامه های در دست اجرا توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کلاته خیج است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود به فعالیت حدود یک هزار بافنده در شهر کلاته خیج اشاره کرد و گفت: کلاته خیج با وجود قابلیت های متعدد در زمینه صنایع دستی و جاذبه های طبیعی می تواند به یکی از مهم ترین مقاصد سفر استان تبدیل شود.

کلاته خیج که در بخش بسطام شهرستان شاهرود واقع شده در گذشته یکی از قطب های پارچه بافی بوده و همچنان هنرمندان این شهر در بافت پارچه سنتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت و سامان دهی بافت تاریخی کلاته خیج بسطام

مرمت و سامان دهی بافت تاریخی کلاته خیج بسطام