مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 08:052021-01-23پزشكي

سازمان غذا و دارو: به اندازه یک ماه ذخیره انسولین در کشور داریم


مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: به اندازه ی یک ماه مصرف کشور انسولین داریم، البته باید به اندازه ی 3 ماه ذخیره داشته باشیم.

حیدر محمدی مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برخی کلیپ های منتشر شده ی مبنی بر حضور بیماران دیابتی جلوی درب داروخانه ها به دلیل کمبود انسولین بیان کرد: باید به این نکته توجه کرد، زمانی کمبود را ملاک قرار می دهیم که هیچ کجای کشور آن دارو را پیدا نکرده باشیم و در رابطه با انسولین هم باید بگویم که انسولین های متنوع در کشور داریم و شرایط مثل قبل نیست که فقط یک مدل انسولین داشته باشیم، بلکه انسولین های ویالی و قلمی متنوعی در کشور داریم و در کمیسیون هایی که امسال داشتیم، رای دادیم تا تولید داخل انسولین های قلمی هم داشته باشیم.

محمدی ادامه داد: البته تا زمانی که این تولید به نتیجه برسد، زمان بر خواهد بود، ولی خوشبین هستیم تا تولید داخل را چند برابر کنیم، الان تولید داخل مربوط به یک شرکت است و شرکت دیگری هم کار مونتاژ را انجام می دهد که امیدواریم تعداد تولیدکنندگان داخل سال آینده به 4 الی 5 شرکت برسند.

مصرف انسولین ویالی روز به روز کم تر می شود وی افزود: مصرف انسولین ویالی روز به روز کم تر می شود و خیلی ها دیگر از آن مصرف نمی کنند و به سمت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان غذا و دارو: به اندازه یک ماه ذخیره انسولین در کشور داریم

سازمان غذا و دارو: به اندازه یک ماه ذخیره انسولین در کشور داریم