مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 07:502021-01-23پزشكي

تهیه واکسن از کشور دشمن غیر عاقلانه است


رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: وقتی به 90 منبع برای تامین واکسن دسترسی داریم آیا عاقلانه است که از کشوری تهیه کنیم که با ما دشمنی می کند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از انجمن اسلامی دانشجویان 1348 دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وبیناری با حضور دکتر حسن ابوالقاسمی رییس دانشگاه بقیه الله و رییس سابق سازمان خون پیرامون موضوع دوگانه تحریم دارویی و تقدیم واکسن برگزار شد.

ابوالقاسمی گفت: ما واکسن را از هرجایی که بخواهیم می توانیم تهیه کنیم و قطعاً نگاه ما نمی تواند یک نگاه صرفاً فنی باشد که ببینیم این بهتر است یا این ارزان تر است.

ما باید مجموعه ای از معادلات سیاسی و رفتارهای کشورهای متخاصم و صلاح ملت خودمان را در نظر بگیریم که این واکسن را خریداری کنیم و یا بسازیم.

وی ادامه داد: این اختیاری است که کشور ما دارد و اگر در این زمینه انتقاداتی هست آن شخص یا آگاهی ندارد یا واقعاً سابقه کشور ما در گذشته را نمی داند.

ابوالقاسمی با تشبیه تحریم ایران در سال های اول و دوم جنگ به دوران شعب ابی طالب خاطرنشان کرد: هرگاه چیزی را خودمان می توانستیم تهیه کنیم آنگاه می گفتند ما برایتان تهیه می کنیم.

وی با ذکر مثالی از زمانی که در سازمان انتقال خون فعالیت می کرد افزود: بنده به خاطر دارم یک وقتی می خواستیم دستگاهی که به پلاکت پرتو می دهد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه واکسن از کشور دشمن غیر عاقلانه است

تهیه واکسن از کشور دشمن غیر عاقلانه است