مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 07:202021-01-23پزشكي

تولید داروهایی برای مقابله با بیماری های عفونی دامی از سوی محققان کشور


گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان داروی بیماری عفونی واگیردار جمعیت گاو و گوسفند و پنی سیلین با کاربرد برای بیماری ها و عفونت های با منشا باکتریایی را به بازار عرضه کردند.

- گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان داروی بیماری عفونی واگیردار جمعیت گاو و گوسفند و پنی سیلین با کاربرد برای بیماری ها و عفونت های با منشا باکتریایی را به بازار عرضه کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ذکریا زینالیT مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، با بیان اینکه این شرکت تحقیقاتی و داروسازی از مجموعه های فناوری است که از سال 77 برای تولید داروهای دام و طیور راه اندازی شد، گفت: این مجموعه با ایجاد آزمایشگاه های مجهز کنترل کیفی و استفاده از دستگاه های اندازه گیری دقیق، کیفیت و کمیت همه محصولات خود از نظر مواد اولیه، فرمولاسیون، بسته بندی، پایداری داروهای تولید شده، بررسی اثرات بر روی حیوانات و غیره را به صورت مستمر ارزیابی و کنترل می کند.

وی افزود: یکی از محصولات دانش بنیان ما تولید داروی عرفامایسین 5 و 10 است که در درمان پاستورلوز گاوی به عنوان بیماری عفونی واگیردار در جمعیت گاوی کاربرد دارد.

این بیماری در جمعیت گاوها به صورت سپتی سمی و در جمعیت گوسفند و بز بیشتر به صورت پنومونی یافت می شود و شیوع آن یا منجر به مرگ و میر دام می شود یا با علایم ریوی خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید داروهایی برای مقابله با بیماری های عفونی دامی از سوی محققان کشور

تولید داروهایی برای مقابله با بیماری های عفونی دامی از سوی محققان کشور