مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 05:552021-01-23دانش

4 برنامه وزارت علوم برای دانشجویان دکتری/ لزوم محدودیت در پذیرش دانشجوی دکتری


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ضمن تشریح برنامه های این وزارتخانه برای دانشجویان دکتری گفت: توان جذب دانش آموخته دکتری کشور در خوش بینانه ترین حالت پنج هزار نفر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، غلامحسین رحیمی در نشستی با اعضای شورای دانشگاه شهید چمران اهواز که در سالن اجتماعات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه در یک دهه قبل زمانی که نباید آموزش عالی حتی در بخش دولتی گسترش کمی پیدا می کرد، مجوزهایی ناگهانی صادر شد که برای حوزه آموزش عالی مشکل آفرین شده است.

وی با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو برای دوره های دکتری باید محدود شود و کشور به این تعداد دانشجوی دکتری نیاز ندارد، افزود: با مجموع دانشگاه آزاد اسلامی سالانه 25 هزار نفر دانشجوی دکتری پذیرفته می شود، درحالی که اکنون 150 هزار دانشجوی دکتری داریم.

سالانه مجوز جذب هزار عضو هیأت علمی را داریم رحیمی در ادامه با تأکید بر اینکه وزارت علوم سالانه حداکثر مجوز جذب یک هزار نفر عضو هیئت علمی را دارد، خاطرنشان کرد: توان جذب دانش آموخته دکتری کشور در خوش بینانه ترین حالت پنج هزار نفر است، در حالی که از سال آینده هر ساله بیش از 20 هزار دانشجوی دکتری وارد جامعه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 برنامه وزارت علوم برای دانشجویان دکتری/ لزوم محدودیت در پذیرش دانشجوی دکتری

4 برنامه وزارت علوم برای دانشجویان دکتری/ لزوم محدودیت در پذیرش دانشجوی دکتری