مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 05:452021-01-23اقتصادي

آموزش اصولی کاشت زعفران و روش های کشت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، کشت زعفران یکی از کسب و کارهای پرسودی است که از قضا با اقلیم و شرایط آب و هوایی ایران نیز سازگار است.

- کاهش متراژ زمین مورد نیاز و استفاده حداکثری از توان زمین روش کشت زعفران کپه ای یا چاله ای در این روش از کاشت زعفران همان طور که از آن پیداست تعدادی پیاز را در چاله هایی به ارتفاع و عرض 25 سانتی متر قرار می دهیم و روی آن ها را می پوشانیم.

فاصله هر چاله با چاله های اطراف حدود 20 تا 25 سانتی متر می باشد.

این روش از کشت زعفران به منظور کشت در مقیاس کوچک و زمین های کوچک می تواند قابل انجام باشد و در زمین های بزرگ تر به هیچ وجه مناسب نیست.

گام ششم: فرایند آبیاری مزرعه زعفران زمان کشت زعفران و یا به عبارتی همان فصل کشت زعفران از تیرماه آغاز می شود و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

دقت کنید که تفاوتی نمی کند که شما در چه زمانی عمل کاشت زعفران را انجام می دهید شما باید اولین آبیاری را در اواسط مهرماه انجام دهید.

اگر آبیاری را زودتر و تابستان انجام دهید ممکن است پیازهای شما آسیب ببینند و همچنین منجر به رشد علف های زعفران در زمانی زودتر از موعد مقرر شوید.

این موضوع منجر به دشوار شدن فرایند برداشت زعفران و چیدن گل ها می شود و از طرفی هم انرژی موثر گیاه را صرف تولید قسمت های رویشی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش اصولی کاشت زعفران و روش های کشت

آموزش اصولی کاشت زعفران و روش های کشت