مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 05:202021-01-23پزشكي

بازوی رباتیک نمونه گیر کرونا توسط دانشجویان رفسنجانی اختراع شد


برای نخستین بار در کشور، دستگاه نمونه گیر کرونا از ته حلق به دو روش Oropharyngeal و Nasopharyngeal توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ساخته شده که قادر است به دو روش افراد مشکوک به کووید 19 را از راه دور نمونه گیری کند.

- ایسنا/کرمان برای نخستین بار در کشور، دستگاه نمونه گیر کرونا از ته حلق به دو روش Oropharyngeal و Nasopharyngeal توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ساخته شده که قادر است به دو روش افراد مشکوک به کووید 19 را از راه دور نمونه گیری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، بازوی رباتیک هوشمند نمونه گیر کووید 19 با کاهش ارتباط مستقیم و کاهش احتمال انتقال بیماری باعث می شود که بسیاری از کادر درمانی بیمار نشوند.

ساخت این دستگاه از خردادماه امسال با ثبت طرح در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان آغاز شد و در آذرماه سال جاری به پایان رسید.

این دستگاه در دو هفته قبل در سفر وزیر صمت به رفسنجان رونمایی شد.

این دستگاه توسط دکتر سیدحمید سیدباقری عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری رفسنجان، علی نخعی دانشجوی پرستاری و محمدطه اکبری دانشجوی پزشکی رفسنجان در شرکت بوتیا شریف گستر ساخته شده است.

علی نخعی سرموری از سازندگان این دستگاه در گفت و گو با ایسنا در خصوص این دستگاه اظهار کرد: با بیان اینکه با این دستگاه مصرف تجهیزات حفاظتی که افراد نمونه گیر برای ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازوی رباتیک نمونه گیر کرونا توسط دانشجویان رفسنجانی اختراع شد

بازوی رباتیک نمونه گیر کرونا توسط دانشجویان رفسنجانی اختراع شد