مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 05:152021-01-23پزشكي

رابطه نوع زایمان با هورمون های مورد نیاز نوزاد


یافته های یک پژوهش داخلی که در حوزه غدد درون ریز انجام شده است، نشان می دهد که نوع زایمان، می تواند در رسیدن میزان کافی هورمون های تیروییدی به نوزاد تاثیرگذار باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نقش حیاتی هورمون های تیرویید در مراحل مختلف تکامل سیستم عصبی مرکزی در دوران قبل و بعد از تولد، امری شناخته شده است.

مطالعات انجام شده نشان می دهند که هورمون های تیرویید برای بلوغ بسیاری از بافت ها از جمله مغز، اسکلت، ریه ها، قلب و روده ضروری هستند.

این هورمون های مهم، رشد و تکامل سیستم عصبی در طول زندگی را از مراحل اولیه تشکیل سیستم عصبی در جنین تا نورون زایی در مغز بزرگسالان تحت تأثیر قرار می دهند.

بر این اساس هرگونه اختلال در عملکرد تیرویید و هورمون های تیروییدی می تواند منجر به تغییرات شدید و غیرقابل برگشت در ساختار و عملکرد مغز شود.

به بیان متخصصان در سه ماهه اول بارداری یعنی زمانی که غده تیرویید جنین هنوز در حال توسعه است، هورمون های تیروییدی جنین به طور کامل وابسته به مادر هستند.

اما بعد از این مرحله، هم مادر و هم جنین هر دو به رفع این نیاز کمک می کنند.

مطالعات نشان داده اند که نوزادان مادرانی که دارای اختلالات تیرویید هستند، میزان شاخص TSH بالاتری را در غربالگری تیرویید نشان می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه نوع زایمان با هورمون های مورد نیاز نوزاد

رابطه نوع زایمان با هورمون های مورد نیاز نوزاد