مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 04:302021-01-23حوادث

چالش های ‍‍پلنگ ایرانی برای حیات


پلنگ ایرانی یکی از گربه سانان بزرگ کشور است که در معرض خطر انقراض قرار دارد این در حالیست که طی یک سال گذشته اخبار و گزارش های متعددی درباره صدمه وارد شدن به این گونه در نقاط مختلف منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آخرین خبر از تلف شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در کشور مربوط به چهارشنبه هفته گذشته (1 بهمن ماه) و در ارتفاعات دردوی شهرستان خواف استان خراسان رضوی است که علت آن از سوی کارشناسان حقیقت یاب و دام پزشکی استان خفگی ناشی از درگیری با سگ های گله و گازگرفتگی در ناحیه گلو اعلام شد.

این در حالیست که کارشناسان بارها و بارها نسبت به افزایش بی رویه جمعیت سگ های بلاصاحب و سگ های گله در طبیعت و خسارت های جبران نا پذیری که به حیات وحش کشور به ویژه گونه های در معرض خطر انقراض مانند پلنگ و یوز پلنگ ایرانی وارد می کنند، هشدار داده اند.

گرچه هنوز برخی افراد منکر مخاطرات ناشی از حضور سگ های بلاصاحب و گله در طبیعت می شوند اما تلف شدن یک قلاده پلنگ در خراسان رضوی تایید دیگری بر اهمیت این معضل است.

بنابر اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، از عمده ترین عوامل تهدید پلنگ ایرانی در کشور شکار غیرمجاز پلنگ و قرار دادن لاشه های مسموم در مکان هایی است که این گونه حضور دارد این در حالیست که عوامل دیگری نیز طی یک سال اخیر به عنوان عامل مرگ این گونه گزارش شده ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های ‍‍پلنگ ایرانی برای حیات

چالش های ‍‍پلنگ ایرانی برای حیات