مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 00:452021-01-22پزشكي

محدود کردن مصرف آمینواسیدها طول عمر را افزایش می دهد


دو پژوهش جدید نشان می دهند که رژیم های غذایی دارای پروتیین محدود می توانند سرعت روند پیری را کاهش دهند و به افزایش طول عمر کمک کنند.

- دو پژوهش جدید نشان می دهند که رژیم های غذایی دارای پروتیین محدود می توانند سرعت روند پیری را کاهش دهند و به افزایش طول عمر کمک کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از Nature، دو پژوهش حیوانی نشان می دهند که محدود کردن مصرف آمینواسیدها در رژیم غذایی می تواند با تعدیل مسیر سیگنال دهی mTOR ، طول عمر را افزایش دهد اما پیش از توصیه این رژیم غذایی به افراد، باید پژوهش های بیشتری صورت بگیرند.

ایده استفاده از محدودیت رژیم غذایی به عنوان ابزاری برای افزایش طول عمر، از دهه های گذشته مورد توجه بوده است اما مکانیسم هایی که محدودیت رژیم غذایی می تواند به واسطه آنها عمل کند و همچنین ترکیبات مغذی ویژه، نامشخص باقی مانده اند.

دو گروه از پژوهشگران در بررسی های جدیدی، اهمیت یکی از مواد مغذی موسوم به آمینواسید شاخه دار (BCAAs) را در پیری مگس های میوه و موش ها نشان می دهند.

پژوهش آنها، درک ما را در مورد اثرات رژیم غذایی بر روند پیری افزایش می دهد و مشاهدات پیشین را به یک مدل منسجم متصل می کند.

آمینواسیدهای شاخه دار، سه آمینواسید ضروری موسوم به لوسین (leucine)، ایزولوسین (isoleucine) و والین (valine) هستند که توسط انسان تولید نمی شوند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدود کردن مصرف آمینواسیدها طول عمر را افزایش می دهد

محدود کردن مصرف آمینواسیدها طول عمر را افزایش می دهد