مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 14:402021-01-22اقتصادي

در هفته اول بهمن بورس مثبت می ماند؟


در هفته ای که پشت سر گذاشتیم بازار با حواشی فراوانی رو به رو بود که شاید مهمترین آن استعفای رییس سازمان بورس از سمت خود بود.

شاخص کل که تا یک میلیون و 129 هزار واحد افت کرده بود در دو روز پایانی اندکی از کاهش ارتفاع خود را جبران کرد و به یک قدمی کانال 1.

- الهه ظفری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: کاهش شدید قیمت ها در آخرین روز های منتهی به دی ماه در کنار وضعیت بنیادی بسیار خوب اکثر شرکت ها به خصوص شرکت های کامودیتی محور باعث متوقف شدن روند منفی بازار در اولین روز بهمن ماه بود.

وی افزود: دلار پس از کاهش حدود 3 هزار تومان از رقم حدود 22 هزار تومان مجددا افزایش پیدا کرد که دلیل آن می تواند صحبت های همتی رییس کل بانک مرکزی در خصوص مدیریت بازار ارز و همچنین موضع گیری های دولت جدید آمریکا مبنی بر ادامه سیاست های گذشته این کشور نسبت به ایران، اما با روش دیگری باشد.

در این خصوص بجز بحث موشکی ایران همه چیز قابل مذاکره خواهد بود و باید دید سیاست گذاران هر دو طرف نسبت به بحث موشکی ایران چه واکنشی نشان خواهند داد.

هرچند افزایش قابل توجهی برای دلار از نرخ های کنونی پیش بینی نمی گردد، اما ثبات نرخ دلار در قیمت های کنونی و نرخ های جهانی بیانگر وضعیت بسیار مناسب بنیادی شرکت ها و قیمت سهام برای خرید توسط سرمایه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در هفته اول بهمن بورس مثبت می ماند؟

در هفته اول بهمن بورس مثبت می ماند؟