مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 14:102021-01-22بين الملل

اولین حمله اسراییل به سوریه بعد از ترامپ


دولت سوریه از حملات موشکی سحرگاه روز جمعه اسراییل به استان حما در مرکز این کشور خبر داد و اعلام کرد که در جریان این حملات چهار غیرنظامی از جمله دو کودک جان باخته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز؛ اسراییل پس از به راه افتادن جنگ داخلی در سوریه در سال 2011 تاکنون صدها بار مناطق مختلف کشور همسایه را هدف حملات هوایی قرار داده است.

هدف عمده این حملات نیز مواضع نیروهای ارتش سوریه و متحدانش از جمله شبه نظامیان ایرانی یا نزدیک به ایران و نیروهای حزب الله لبنان است که برای حمایت از دولت بشار اسد در مقابله با نیروهای شورشی و اسلام گرایان افراطی به سوریه اعزام شده اند.

تل آویو برغم تاکید ها و حتی تهدید های مکرر مبنی بر مخالفت شدید با حضور نظامی ایران در سوریه تاکنون هیچگاه مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته و در عین حال اتهام انجام حملات را نیز منکر نشده است.

خبرگزاری رسمی سوریه روز جمعه با انتشار خبری در خصوص حملات موشکی سحرگاه امروز به استان حما، به نقل از منابع نظامی اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور اغلب موشک های شلیک شده از سوی اسراییل را رهگیری کرده اما اصابت یکی از موشک ها به حوالی شهر حما سبب کشته شدن یک خانواده چهار نفره شامل پدر و مادر و دو کودک شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین حمله اسراییل به سوریه بعد از ترامپ

اولین حمله اسراییل به سوریه بعد از ترامپ