مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 13:252021-01-22اقتصادي

رفع مشکل طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار فیروزآباد


با دستور وزیر جهاد کشاورزی، مشکل واگذاری اراضی شیب دار برای اجرای طرح توسعه باغات حل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید کاظم موسوی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرسایش بالای خاک و تخریب عرصه های ملی و طبیعی از یک سو، حفاظت بهینه و مطلوب از عرصه های طبیعی از سوی دیگر توجه به توسعه باغات مثمر در اراضی شیب دار را الزامی دانست.

وی افزود: طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار از سال 94 کلید خورد و قرار بود در حدود 3 هزار هکتار از عرصه های این شهرستان اجرا شود که تا کنون محقق نشده است.

مدیر جهادکشاورزی فیروزآباد با اشاره به رایزنی به عمل آمده با نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی و صدور مجوز جهت کشت در اراضی شیب دار از وزیر جهاد کشاورزی شد و افزود: در این خصوص وزیر جهاد کشاورزی دستور رفع مشکل اراضی شیب دار را مطرح کرده و مجوز طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار صادر کرد.

موسوی اضافه کرد: توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیب دار ضمن اینکه می تواند در توسعه پایدار و جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش خسارات سیل مؤثر باشد، مزیت هایی چون ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و ارتقا حوزه گردشگری و تفرجگاهی این مناطق را به همراه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع مشکل طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار فیروزآباد

رفع مشکل طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار فیروزآباد