مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 22:202021-01-21اقتصادي

خصوصی سازی از حرف تا عمل/مردمی سازی هدف فراموش شده واگذاری تصدی ها


پژوهشگر کمیته موانع حقوقی تولید دفتر مطالعات راهبردی رونق تولید گفت : سیاست خصوصی سازی به عنوان یکی از راه های برون رفت از اقتصاد دولتی و افزایش بهره وری بنگاه ها از دهه 1980 میلادی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، محمد شمس، پژوهشگر کمیته موانع حقوقی تولید دفتر مطالعات راهبردی رونق تولید در مورد خصوصی سازی نوشت: سیاست خصوصی سازی به عنوان یکی از راه های برون رفت از اقتصاد دولتی و افزایش بهره وری بنگاه ها از دهه 1980 میلادی، در اقتصاد­ جهانی به شکل جدی مطرح شد.

با نگاهی به سابقه خصوصی سازی در ایران، می توان عنوان کرد که قبل ازانقلاب اقتصاد­ایران ماهیت دولتی داشت و دولت نقش بسیار زیادی در فعالیت­های اقتصادی ایفا می کرد­، بعد از انقلاب نیز در اوایل دهه 60 این رویکرد ادامه پیدا کرد.

اما در اوایل دهه 70 در دولت سازندگی به ریاست مرحوم هاشمی رفسنجانی، سیاستی تحت عنوان­ تعدیل ساختاری اقتصاد در دستور کار قرار گرفت.

این سیاست که در راستای دستور­العمل صندوق بین­المللی پول و بانک جهانی، مطرح شده بود، پس از گذشت مدتی، به دلیل مشکلات عدیده اقتصادی از جمله: تورم 49 درصدی، افزایش واردات و افزایش نرخ­ ارز که در اثر اجرای این سیاست به وجود آمد، اجرای آن متوقف شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خصوصی سازی از حرف تا عمل/مردمی سازی هدف فراموش شده واگذاری تصدی ها

خصوصی سازی از حرف تا عمل/مردمی سازی هدف فراموش شده واگذاری تصدی ها