مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 20:402021-01-21بين الملل

کاترین اشتون خطاب به واشنگتن:به برجام برگردید


مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی مشترک با وزیر دفاع اسبق آمریکا خواستار بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای برجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، کارترین اشتون ، مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا و از چهره های دخیل در شکل گیری توافق هسته ای برجام و چاک هیگل ، وزیر دفاع اسبق آمریکا در یادداشتی خواستار بازگشت آمریکا به برجام شدند.

اشتون و هیگل در این یادداشت که امروز (پنجشنبه دوم بهمن/ 21 ژانویه) در وب سایت پایگاه خبری هیل منتشر شده به مخالفت با استدلال هایی پرداخته اند که معتقدند وضعیت دنیا نسبت به سال 2015 (زمان حصول برجام) تغییر کرده و آمریکا نمی تواند به توافق هسته ای اولیه با ایران برگردد.

آن ها این استدلال ها را معیوب دانسته و خطاب به دولت جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا تصریح کرده اند جمهوری اسلامی ایران بعد از چشیدن طعم پیروزی با مقاومت در برابر اقدامات دونالد ترامپ ، رییس جمهور سابق آمریکا تسلیم نخواهد شد و با دادن امتیاز های بیشتر در پرونده های موشکی و منطقه ای تسلیم فشار ها نخواهد شد.

مخالفت با مخالفان بازگشت به برجام اولیهاشتون و هیگل می نویسند: دولت بایدن بعد از روی کار آمدن با این سئوال حیاتی روبرو خواهد بود: چگونه باید نوار تنش ها را قطع کرد و این منطقه ناپایدار و حساس را به ثبات رساند؟ با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاترین اشتون خطاب به واشنگتن:به برجام برگردید

کاترین اشتون خطاب به واشنگتن:به برجام برگردید