مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 16:352021-01-21اقتصادي

سهم معدن در تولید ناخالص داخلی کشور یک درصد است


رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور با اشاره به ظرفیت بالای معدنی کشور در دنیا گفت: در حال حاضر نقش معدن در تولید ناخالص داخلی یک درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، تقی نبیی پنجشنبه شب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات معادن آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر سهم معادن در تولید ناخالص داخلی در دنیا پنج تا هفت درصد است، از سال گذشته تاکنون چرخش اقتصادی کشور به سوی معدن پیش رفته و امسال وضعیت معدن بهتر از سال های گذشته است.

وی با اشاره به فعالیت 11 هزار واحد معدنی دارای پروانه در کشور، اضافه کرد: از این تعداد پنج هزار و 600 واحد فعال و نیمه فعال بوده و مابقی غیرفعال هستند که کمبود نقدینگی برای سرمایه گذاری، فرسودگی ماشین آلات و نبود صنایع معدنی متناسب با ذخایر معدنی از مهمترین دلایل و مشکلات بخش معادن به شمار می رود.

نبیی با تاکید بر تأمین امنیت سرمایه گذاری در حوزه معادن، اضافه کرد: سیاست گذاری ها در حوزه معدن باید اصلاح شود و اگر در این حوزه سرمایه گذاری نشود به جایگاه واقعی نمی رسیم.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور در ادامه با بیان اینکه معادن کشور، علاوه بر معارضان محلی و دولتی، با مشکل تأمین مالی و نبود سرمایه گذار برای فعال سازی و بهره برداری، روبرو هستند، ادامه داد: ضعف در نظارت، تحریم های بین المللی به همراه تحریم های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم معدن در تولید ناخالص داخلی کشور یک درصد است

سهم معدن در تولید ناخالص داخلی کشور یک درصد است