مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 15:002021-01-21حوادث

خسارت 47 هکتاری آتش به پارک ملی گلستان


مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان اعلام کرد که در آتش سوزی های اخیر حدود 47 هکتار از عرصه های جنگلی پارک ملی گلستان طعمه حریق شد.

- ایسنا/گلستان مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان اعلام کرد که در آتش سوزی های اخیر حدود 47 هکتار از عرصه های جنگلی پارک ملی گلستان طعمه حریق شد.

محمدرضا کنعانی در خصوص وسعت آتش سوزی پارک ملی گلستان، به خبرنگاران گفت: بر اساس پایش میدانی صورت گرفته محدوده درگیر آتش سوزی اخیر در پارک ملی گلستان 47 هکتار است که این مساحت با بررسی مرکز سنجش از دور ایران با بهره گیری از تصاویر ماهواره ای یکسان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عصر روز شنبه 27 دی ماه، سه فقره آتش سوزی در منطقه دره شمالی پارک ملی گلستان رخ داد که با حضور نیروهای محیط زیست، آتش در دو نقطه پایین دست مهار شد و در نقطه دیگر نیز جلوی گسترش آتش سوزی گرفته شد.

از نیمه شب با شدت گرفتن وزش باد در منطقه مجدداً حریق از کنترل نیروها خارج شد.

شیب زیاد، صخره ای بودن منطقه، وزش باد و کاهش رطوبت خشک بودن برگ های کف جنگل، کار مهار حریق را با مشکل روبه رو کرد و به همین خاطر علاوه بر فراخوان نیروهای ارتش و بسیج در کنار نیروهای هلال احمر، منابع طبیعی و محیط زیست، بالگرد اطفای حریق هوافضای سپاه نیز به کارگیری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 47 هکتاری آتش به پارک ملی گلستان

خسارت 47 هکتاری آتش به پارک ملی گلستان