مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 14:252021-01-21اقتصادي

1000 کیلومتر از شبکه فرسوده برق در گیلان اصلاح شد


به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از روزهای اول اجرای طرح جایگزین شبکه فرسوده تاکنون هزار کیلومتر شبکه فرسوده با کابل خود نگه دار در فاز اول جایگزین شده و افزایش تاب آوری خطوط فشار متوسط در مدت 290 مرحله به سرانجام.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، همواره مهم ترین مشکل گیلان در چند سال اخیر فرسودگی شبکه برق بوده و این ضعف در فصل زمستان و در هنگام بارش برف بیش از بیش نمایان می شود.

در گیلان دو هزار و 850 مدار خطوط انتقال و فوق توزیع در کنار 71 پست فوق توزیع وجود داشته که در برف سال گذشته 96 کیلومتر از خطوط فوق توزیع با آسیب جدی مواجه شد.

به گفته مسؤولان شرکت برق منطقه ای پست های برق در شرایط برف دچار آسیب دیدگی نمی شوند اما خطوطی که در معرض مستقیم برف قرار دارند همواره دچار مشکلات می شوند.

یکی از علل قطعی و ضعف نسبی برق در گیلان قدمت بسیار زیاد شبکه توزیع است به گونه ای که خطوطی که در برف سال گذشته پاره شده بودند بالای 40 سال بوده متوسط عمر 96 کیلومتر خطوط فوق توزیع برق استان، 27 سال است.

به این دلیل شرکت برق منطقه ای گیلان در ابتدای سال جدید به بررسی نقاط حادثه خیز استان پرداخته و در این خصوص اقدامات بسیار خوب و مؤثری را انجام داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1000 کیلومتر از شبکه فرسوده برق در گیلان اصلاح شد

1000 کیلومتر از شبکه فرسوده برق در گیلان اصلاح شد