مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 13:102021-01-21پزشكي

تصحیح چیدمان قطعات اسکلتی مردان نمکی 2و5براساس اطلس های آناتومی


مدیر پروژه بقایای انسانی معدن چهرآباد از تصحیح چیدمان قطعات اسکلتی مردان نمکی شماره 2 و 5 بر اساس اطلسهای آناتومی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ابوالفضل عالی گفت: بعد از رنگ سنجی، پاکسازی و بررسی میکروسکوپی، بقایای مرد نمکی شماره 2 و 5 بر اساس اطلس استخوان شناسی چیده شد.

وی افزود: مردان نمکی شماره 2 و 5 به صورت استخوانی با مفاصل متصل به نمایش گذاشته شده بود که بعد از پاکسازی قطعات، بررسی ارتباط استخوانها و جاگیری صحیح آنها براساس اطلس های آناتومی انجام شد عالی ادامه داد: این بار استخوانهای مرد شماره دو و چهار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان با چیدمانح درست و دقیق در ویترین ها قرارخواهد گرفت.

قطعاً این اطلاعات برای مطالعات آناتومیکی و باستان شناسی مردان نمکی بسیار مفید خواهد بود.

مدیرپروژه بقایای انسانی معدن چهرآباد تصریح کرد: سالهاست که مطالعات اولیه و قدمت سنجی بر روی بقایای استخوان مردان نمکی انجام شده است که قطعاً روندی زمان بر داشته است و نوع و نحوه تخریبی که استخوان در زمان پیش از دفن با آن روبرو بوده است بخشی از ماهیت تاریخی شی ء محسوب می شود یافته های استخوانی با شکل درست به گنجینه نمایشی موزه ذوالفقاری انتقال خواهد یافت و قطعاً به روشن شدن بخشی از تاریخ مردان نمکی کمک خواهد کرد و با شکل دقیق و درست درمعرض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصحیح چیدمان قطعات اسکلتی مردان نمکی 2و5براساس اطلس های آناتومی

تصحیح چیدمان قطعات اسکلتی مردان نمکی 2و5براساس اطلس های آناتومی