مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 13:002021-01-21پزشكي

سلول های ایمنی مسئول پیر شدن مغز هستند!


بسیاری از مردم از اپلیکیشن های تربیت مغز تا تزریق بوتاکس را برای جوان شدن استفاده می کنند اما تحقیقاتی که به تازگی انجام شده نشان می دهد که کلید کاهش روند پیری در سلول های خاصی از سیستم ایمنی ما نهفته است؛ - بسیاری از مردم از اپلیکیشن های تربیت مغز تا تزریق بوتاکس را برای جوان شدن استفاده می کنند اما تحقیقاتی که به تازگی انجام شده نشان می دهد که کلید کاهش روند پیری در سلول های خاصی از سیستم ایمنی ما نهفته است؛ سلول های میلویید(myeloid).

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، این سلول ها نقش مهمی در مقابله با عفونت ها و پاکسازی آثار بیماری دارند، اما با بالاتر رفتن سن، فعالیت این سلول ها که بیشتر می شود این موضوع باعث ایجاد التهاب های مزمن می گردد.

بر طبق این تحقیقات خاموش کردن این سلول ها باعث کند شدن روند پیری مغز شده و آغاز بیماری های قلبی، آلزایمر، سرطان و ضعف را به تاخیر می اندازد.

در حالی که این یافته ها در مراحل اولیه خود قرار دارد محققان امیدوارند بتوانند به تولیدکنندگان دارو در ساخت داروهایی برای به تاخیر انداختن روند پیری کمک کنند.

در این تحقیقات دانشمندان دانشگاه پزشکی استنفورد سلول های میلویید را در موش های پیر و همچنین افراد بالای 65 سال و کمتر از 35 سال بررسی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلول های ایمنی مسئول پیر شدن مغز هستند!

سلول های ایمنی مسئول پیر شدن مغز هستند!