مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 09:102021-01-21سياسي

تحلیل عباس عبدی از تیتر توهین آمیز یک روزنامه به ظریف


عباس عبدی، روزنامه نگار و رییس هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران می گوید: تیتر «ظریف ترامپید» و تیترهای مشابه آن را می توان از منظر زبان فارسی و اصول حرفه ای ژورنالیستی بررسی کرد و بد نیست که کارشناسان و صاحب نظران در این موضوع ابراز نظر .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه اعتماد نوشت: به نظر می رسد قانون مطبوعات کشور علاوه بر نقص هایی که در آزادی بیان دارد از نقص دیگری نیز رنج می برد.

این نقص بی توجهی این قانون و به تبع آن مطبوعات به زبان و ادبیات فارسی و حفاظت از آن است تا جایی که هیچ اشاره ای در قانون مطبوعات به تخریب زبان فارسی نشده است.

این موضوع وقتی ملموس تر می شود که ببینیم تحت عنوان ظرافت در استخراج تیتر جذاب و حرکت به سوی تیترهایی با تعداد کلمه کمتر واژه های فاقد معنا در صفحه اول و با فونت درشت جای می گیرد.

زمانی روزنامه نگاران در اوج روزهای انقلاب 1357 چنان ظرافت به خرج دادند تیترهای شاه رفت و امام آمد به عنوان ماندگارترین تیترها به تاریخ مطبوعات ایران راه پیدا کردند.

اهمیت استخراج تیتر مبحثی شد که مرحوم حسین قندی را به مرد تیترهای ایران یا سلطان تیتر مطبوعات ایران لقب داد و او به همین دلیل صاحب سبک خاصی در مطبوعات شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل عباس عبدی از تیتر توهین آمیز یک روزنامه به ظریف

تحلیل عباس عبدی از تیتر توهین آمیز یک روزنامه به ظریف