مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 08:252021-01-21بين الملل

خط ترانزیتی ایران به عراق و سوریه وصل می شود


وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت مبادلات اقتصادی با کشورهای محور مقاومت گفت: مذاکرات برای انجام ترانزیت از خاک عراق و اتصال ایران به خطوط ریلی این کشور به مراحل خوبی رسیده است و در حال پیگیری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی، در برنامه حدیث ایستادگی رادیو مقاومت، در پاسخ به سؤالی درباره اهمیت اقتصادی کشورهای محور مقاومت، بیان کرد: یکی از اهداف ایالات متحده و هم پیمانان و گروه های وابسته به آن ها در طول جنگ هایی که در منطقه ایجاد کردند علاوه بر ایجاد ناامنی، نابودی زیرساخت های اقتصادی کشورها با برنامه ریزی دقیق بود تا امکان همکاری و تبادلات اقتصادی بین آن ها را از بین ببرند، از جمله آن ها زیرساخت های حمل ونقل جاده ای و ریلی است از طرفی برای حمل ونقل دریایی هم تا جای ممکن ایجاد مزاحمت می کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به تصویب قانون ترانزیت در مجلس عراق، چه اقداماتی برای اجرایی شدن و استفاده ایران از این ظرفیت انجام شده است؟ گفت: با توجه به بی ثبات شدن دولت ها در عراق برای انجام این کار با مشکل مواجه شدیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: آخرین مذاکره ما با هیئت عراقی اخیراً در کمیسیون مشترک انجام شد، در این جلسه گفت وگوهای خوبی انجام و مقرر شد که ظرف دو ماه آینده مذاکرات وارد جزییات شود و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط ترانزیتی ایران به عراق و سوریه وصل می شود

خط ترانزیتی ایران به عراق و سوریه وصل می شود