مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 08:052021-01-21سياسي

حماسه 2بهمن مردم ارومیه نقطه عطف مبارزات انقلابی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، روز شمار انقلاب مردم ایران علیه رژیم پهلوی به 2 بهمن 57 رسیده است و در این روز مردم انقلابی ارومیه با هدایت حاج شیخ غلامرضا حسنی اولین اقدام مسلحانه علیه رژیم شاهنشاهی را رقم زدند و در این میان نظامیان خشمگین رژیم طاغوتی برای مقابله با مردم شهر سراسیمه وارد عمل شدند و با به توپ بستن مسجد اعظم شهر ارومیه تاریخ مبارزات را وارد مرحله جدیدی کردند.

مسجد اعظم ارومیه به عنوان یک سنگر و پایگاه برای انقلابیون در آن روزگار به شمار می رفت و در دوم بهمن 57 مورد هدف گلوله های ماموران رژیم طاغوت قرار گرفت و تعدادی از مبارزان به شهادت رسیدند اما قیام مسلحانه مردم از همین مسجد شروع شد و سربازان طاغوت توسط مبارزان انقلابی به رگبار بسته شدند.

می توان گفت مردم آذربایجان غربی نقشی اساسی را در انقلاب اسلامی داشته اند و دوم بهمن 57 روز حماسه این مردم غیور و انقلابی است و در این روز، مردم انقلابی آذربایجان غربی با خروش بی نظیر خود این روز را در تاریخ ثبت کردند.

ارومیه اولین شهر در دوران خفقان کشور بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جرقه مبارزه و دفاع مسلحانه به رهبری عالم فقید و شجاع حاج غلامرضا حسنی در آن کلید خورد و واقعه مسجد اعظم ارومیه در دوم بهمن 1357 را نباید یک درگیری و یک اتفاق ساده در نظر گرفت بلکه این حر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حماسه 2بهمن مردم ارومیه نقطه عطف مبارزات انقلابی

حماسه 2بهمن مردم ارومیه نقطه عطف مبارزات انقلابی