مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 07:252021-01-21سياسي

هشدار انجمن علمی پریناتولوژی ایران نسبت به عواقب حذف برنامه غربالگری جنین


انجمن علمی پریناتولوژی ایران در بیانیه ای در مورد برنامه غربالگری جنین، ضمن حمایت از این برنامه، نسبت به حذف آن هشدار داد و از مجلس شورای اسلامی خواست در قانونگزاری، - هشت مورد مطرح شده در این بیانیه را مد نظر قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به دنبال برخی صحبتهای اخیر مبنی بر حذف برنامه غربالگری دوران بارداری، انجمن علمی پریناتولوژی در بیانیه ای نسبت به این موضوع هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: در این زمان که مسئله افزایش جمعیت مورد توجه قرار گرفته است و کمیسیون جمعیت مجلس محترم شورای اسلامی درصدد تصویب طرح جوانی جمعیت می باشد، به منظور اطلاع تصمیم گیرندگان کمیسیون جمعیت و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نقطه نظرات انجمن علمی پریناتولوژی ایران را ضمن پایبندی به اصل افزایش جمعیت و کمک موثر به فرآیند آن به استحضار می رساند: 1.

غربالگری بارداری به منظور ارتقای سلامت مادر و جنین و نوزاد و ایجاد اطمینان خاطر و آرامش والدین از تولد فرزند سالم و کاهش بار مالی دولت به جهت هزینه های سرسام آور مراقبت از کودکان ناتوان جسمی و ذهنی شدید به وجود آمده است.

2.

همانطور که مادران در دوران بارداری از نظر کم خونی، دیابت، فشارخون، بیماریهای عفونی و زایمان زودرس غربالگری می شوند، از نظر اختلالات ژنتیکی و ساختاری جنین هم غربالگری می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار انجمن علمی پریناتولوژی ایران نسبت به عواقب حذف برنامه غربالگری جنین

هشدار انجمن علمی پریناتولوژی ایران نسبت به عواقب حذف برنامه غربالگری جنین