مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 06:502021-01-21اقتصادي

تکلیف ریاست سازمان بورس چه می شود؟


سازمان بورس و اوراق بهادار از چهارشنبه عصر با استعفای حسن قالیباف اصل در انتظار فرد جدیدی است که سکان هدایتش را بر عهده بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عمر ریاست حسن قالیباف اصل در سازمان بورس و اوراق بهادار فقط 10 ماه بود و قالیباف روز چهارشنبه در نامهای ضمن انتقاد بر تاثیر تصمیمات سیاسی بر بازار سرمایه، استعفای خود را تقدیم وزیر اقتصاد و امور دارایی کرد.

با اینکه بعد از استعفا وزارت اقتصاد طی اطلاعیه ای در واکنش به استعفای رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرد این موضوع در جلسات آتی شورای عالی بورس و اوراق بهادار طرح و درباره آن تصمیم گیری خواهد شد، باید گفت پذیرش یا عدم پذیرش استعفا موضوعیت ندارد.

در واقع مطابق قانون بازار سرمایه، نیازی به پذیرش یا عدم پذیرش استعفا وجود ندارد و به محض اینکه استعفا نامه ثبت شود، نافذ خواهد بود و باید برای رییس سازمان جایگزین تعیین شود.

بر این اساس و بر اساس ماده 11 قانون مذکور، در صورت برکناری، فوت و یا استعفای هر یک از اعضای هیأت مدیره، جانشینی برای مدت باقیمانده، ظرف پانزده روز منصوب خواهد شد.

بنابراین با توجه به اینکه قالیباف روز چهارشنبه، 30 دی ماه از سمت خود استعفا داد، انتظار میرود رییس جدید تا 15 بهمن ماه مشخص شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف ریاست سازمان بورس چه می شود؟

تکلیف ریاست سازمان بورس چه می شود؟