مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 17:202021-01-20بين الملل

پارلمان یونان توسعه مرز های دریایی را بررسی می کند


براساس توافق با ایتالیا پارلمان یونان امروز، چهارشنبه بررسی ها برای تصویب رسمی توسعه مرز های دریایی در دریای ایونی یا دریای یونان را آغاز کرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، در این راستا نخست وزیر و وزیر خارجه یونان گفتند، این مساله ای حاکمیتی برای یونان است.

رسانه های یونانی و ترکیه ای نیز به نقل از کریاکوس متیسوتاکیس، نخست وزیر یونان در اشاره به امکان برداشتن گامی مشابه در مرز های نزدیکی ترکیه در دریای اژه نقل کردند، توسعه سطح مرز های غربی دریایی حق یونان است و این همچنین پیامی با این مضمون درباره مرز های شرقی دریایی دربردارد.

نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان نیز گفت، کشورش برای توسعه قلمروی آب های منطقه ای اش در شرق جزیره کرت در مدیترانه برنامه ریزی می کند.

این وزیر در سخنرانی مقابل اعضای پارلمان گفت: مسلما کرت بخش شرقی جزیره مذکور نیز می شود و ما در حال برنامه ریزی توسعه قلمروی آب های منطقه ای در شرق جزیره کرت هستیم.

وزیر خارجه یونان تاکید کرد: هیچ نخست وزیر یونانی درباره مساله آب های منطقه ای صحبت نمی کند، زیرا آن مساله ای حاکمیتی است و قابل چانه زنی نیست.

این وزیر درباره مطرح شدن این مساله در مذاکرات استکشافی مقرر با ترکیه ظرف روز های آینده گفت: نمی توان خطی غیر سیاستی که نخست وزیر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان یونان توسعه مرز های دریایی را بررسی می کند

پارلمان یونان توسعه مرز های دریایی را بررسی می کند