مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 16:452021-01-20اقتصادي

ایتالیا از فایزر شکایت می کند


نهاد مبارزه با بیماری های واگیردار ایتالیا قصد دارد از شرکت داروسازی فایزر آمریکا به علت تاخیر در تحویل واکسن های کووید 19 سفارش داده شده به کشورهای اروپایی شکایت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ فایزر چند روز پیش تایید کرد که هم زمان با افزایش ظرفیت تولید سالانه تاسیسات بلژیک به 2 میلیون واحد، به صورت موقت تحویل واکسن به کشورهای اروپایی و کانادا را کاهش می دهد.

دومینکو آرکوری گفت که از حمایت همه فرمانداران مناطق ایتالیا برای شکایت مدنی یا کیفری در جایی که ممکن باشد، برخوردار است.

به گفته آرکوری این تاخیر با کاهش 29 درصدی شمار واکسن های تحویلی برابر خواهد بود و بهداشت شهروندان ایتالیا قابل مذاکره نیست.

دولت ایتالیا تا روز چهارشنبه بیش از یک میلیون و 200 هزار واحد واکسن تزریق کرده است که 76 درصد واکسن های تحویل داده شده به مناطق ایتالیا به شمار میرود.

شبکه خبر فرانسه (ال سی آی) نیز به نقل از مقام های بهداشتی این کشور اعلام کرد که پنج نفر از شهروندانش پس از دریافت واکسن فایزر، جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد که از ابتدای واکسیناسیون در فرانسه 139 مورد از عوارض جانبی یا غیرمنتظره ناشی از دریافت واکسن شناسایی شده و پنج نفر با سن بالای 75 سال که از چندین بیماری رنج می برده اند، پس از دریافت واکسن فایزر- بیونتک، جان خود ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایتالیا از فایزر شکایت می کند

ایتالیا از فایزر شکایت می کند