مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 15:552021-01-20سياسي

توصیه های دستگاه قضا به کانون های وکلا برای اصلاح آیین نامه چه بود؟


برقراری این تعامل بین کانون های وکلا و قوه قضاییه، آنهم در خصوص یک موضوع چالشی مرتبط با استقلال کانون های وکلا را باید به فال نیک گرفت و آن را نقطه آغاز تعامل و هم افزایی در راستای ارتقای جایگاه وکالت و دستگاه قضایی در کشور محسوب نمود.

- اسفندماه سال گذشته، پیش نویس آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلا، توسط قوه قضاییه تنظیم و منتشر گردید.

متعاقب اعتراض کانون های وکلا و جامعه حقوقی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن تنظیم این آیین نامه توسط قوه قضاییه به استناد ماده 22 لایحه استقلال کانون وکلا و نقض استقلال کانون های وکلا و قانونگذاری در این پیش نویس، توافق گردید تنظیم این آیین نامه به مسیر قانونی خود بازگردد و طبق ماده 22 لایحه استقلال کانون های وکلا ،توسط خود کانون های وکلا تنظیم و سپس به تصویب برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک یک عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز در این زمینه گفت:در این راستا کارگروهی در اتحادیه سراسری کانونهای وکلا تشکیل گردید و متن این آیین نامه را تنظیم و به قوه قضاییه ارسال نمود.

اخیراً قوه قضاییه ملاحظاتی را در خصوص متن تنظیمی کانون ها، کتبا به اتحادیه سراسری کانون های وکلا اعلام و ابلاغ نموده است که عمدتاً پیشنهاداتی اصلاحی و ناظر بر منع قانون گذاری با آیین نامه ، ضرورت احراز شرائط مذکور در ماده 2 قانون کیفیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های دستگاه قضا به کانون های وکلا برای اصلاح آیین نامه چه بود؟

توصیه های دستگاه قضا به کانون های وکلا برای اصلاح آیین نامه چه بود؟