مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 13:502021-01-20بين الملل

فرجی راد: دولت بایدن می خواهد توافق اوباما با ایران پا بر جا بماند


فرجی راد دیپلمات سابق کشورمان تأکید کرد: در رابطه با منطقه خاورمیانه من تصور می کنم در دوره بایدن به هیچ وجه سیاست های ترامپ ادامه پیدا نمی کند که بدون چون و چرا از کشورهای عرب تندرو حمایت و همه سیاست های آنها را تأیید کنند.

- پایگاه خبری جماران: استاد ژئوپلتیک و سفیر سابق کشورمان در نروژ و مجارستان معتقد است که به خاطر رقابتی که با چین دارند، سعی می کنند سطح تنش در خاورمیانه را پایین بیاورند ولی دل خوشی از عربستان ندارند.

به همین دلیل سعی می کنند تعهدی که اوباما با ایران به انجام رسانده پا بر جا بماند و در این راستا تلاش خواهند کرد.

مشروح گفت و گوی خبرنگار جماران با عبدالرضا فرجی راد را در ادامه می خوانید: با توجه به تیمی که بایدن برای سیاست خارجی آمریکا در نظر گرفته به نظر شما، توقع چه سیاستی در قبال ایران و خاورمیانه از این تیم وجود دارد؟ تفاوت هایی با دوره ترامپ خواهد داشت؛ چون استراتژی آنها متفاوت است و من بعید می دانم که بخواهند با ایران وارد چالش شوند و آن طور که از صحبت های آنها بر می آید، می خواهند به برجام برگردند.

اما با توجه به فشاری که از داخل آمریکا مثل کنگره و رسانه، و همچنین اروپا و کشورهای منطقه مثل عربستان و رژیم صهیونیستی به آنها می آید، توقع دارند که مذاکراتی هم در رابطه با مسائل منطقه و موشکی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرجی راد: دولت بایدن می خواهد توافق اوباما با ایران پا بر جا بماند

فرجی راد: دولت بایدن می خواهد توافق اوباما با ایران پا بر جا بماند