مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 13:202021-01-20اقتصادي

نجات شاهوار مهمترین خواسته مردم است/ پیگیری مطالبات در سطح ملی


بیش از یکسال است که معدن بوکسیت شاهوار به دلیل تخریب محیط زیست تعطیل شده اما مطالبه مردم شهرستان شاهرود و استان سمنان تعطیلی کامل این معدن به دلیل آسیب محیط زیست است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: شاهوار شاهرود حدود 10 سال است که به دست معدنچیان تخریب شده و این کانون آب ساز و حیات بخش که بلندترین قله البرز شرقی نیز محسوب می شود در این سال ها روز خوش به چشم ندیده است.

شاهوار امروز زخم های عمیقی بر چهره دارد و تخریب های معدن کاران نه تنها بسیاری از حوض منطقه را فراری داده بلکه سبب بسته شدن آبراهه ها نیز شده است.

مهمترین مقوله در باب شاهوار نگرانی مردم از بابت محیط زیست و منابع آبی است، قطع بی رویه درختان ممنوع القطع اورس، امکان آلودگی آب و تأثیرات انفجارها بر سفره های آب زیرزمینی و به خطر افتادن میلیون ها متر مکعب آب در شاهوار که این روزها مهمترین و حیاتی ترین موضوع استان سمنان محسوب می شود، همگی در زمره دغدغه های مردم منطقه است.

نگرانی مردم و دوست داران محیط زیست دوست داران محیط زیست و مردمی که دل در گرو این آب و خاک دارند سال ها است که به دنبال تعطیلی معدن به هر ارگان و نهادی نامه نوشته اند و در آستانه سفر حجت الاسلام والمسلمین رییسی، رییس قوه قضاییه نیز فرصت را مغتنم دانستند تا در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی ری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات شاهوار مهمترین خواسته مردم است/ پیگیری مطالبات در سطح ملی

نجات شاهوار مهمترین خواسته مردم است/ پیگیری مطالبات در سطح ملی