مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 12:552021-01-20بين الملل

یونان برای گفت وگو با ترکیه درباره شرق مدیترانه شرط گذاشت


نخست وزیر یونان با بیان اینکه کشورش هفته آینده در گفت وگوها با ترکیه درباره تنش ها در شرق دریای مدیترانه شرکت می کند، اما تاکید کرد که درخصوص حقوق حاکمیتی مباحثه نخواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که ترکیه خواستار گفت وگوی بدون پیش شرط با یونان درخصوص اختلافات بر سر فعالیت های دریایی در شرق مدیترانه شده اما آتن برای این گفت وگوها به نوعی شرط گذاشت.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، میتسوتاکیس امروز (چهارشنبه) گفت یونان در مذاکرات هفته آینده با ترکیه شرکت می کند اما هیچ گفت وگویی در زمینه مسائلی که حقوق حاکمیتی خود می داند، انجام نخواهد داد.

وی این اظهارات را پیش از جلسه پارلمان یونان برای تصویب لایحه افزایش محدوده آب های سرزمینی یونان از 6 مایل دریایی کنونی به 12 مایل دریایی به زبان آورد.

نخست وزیر یونان ضمن اشاره به تاریخ 25 ژانویه که قرار است گفت وگوها با ترکیه بعد از توقف چهار ساله مجدداََ آغاز شود، اظهار داشت: ما با خوش بینی و اعتماد به نفس [در این مذاکرات] شرکت می کنیم اما آتن درباره صحبت هایی که غیر رسمی و غیر الزام آور بودند هیچگونه ساده لوحی نخواهد کرد .

میتسوتاکیس با بیان اینکه گفت وگوها با ترکیه از جایی که در سال 2016 قطع شده بود، ادامه پیدا می کند، افزود: هیچ مباحثه ای درباره حاکمیت ملی انجام نخوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یونان برای گفت وگو با ترکیه درباره شرق مدیترانه شرط گذاشت

یونان برای گفت وگو با ترکیه درباره شرق مدیترانه شرط گذاشت