مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 12:452021-01-20اقتصادي

خودکفایی آذربایجان شرقی در تولید گوشت قرمز و تخم مرغ


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، با اشاره بر این موضوع که استان در تولید گوشت قرمز نیز به خودکفایی رسیده است، گفت: تولید تخم مرغ در استان مازاد بر مصرف استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی سال زراعی 99-98 علاوه بر جذب صددرصد سهم خط اعتباری تخصیصی استان، توانست 20 درصد از سهم شناور کشوری را نیز جذب و مورد بهره برداری قرار دهد.

وی، افزود: در سال زراعی 99-98 از خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی، مبلغ 120 میلیارد تومان در ارتباط با جذب انواع دستگاه ها، ادوات دنباله بند و ماشین آلات کشاورزی به بدنه کشاورزی استان تزریق شده است.

فتحی، گفت: نوسازی ناوگان ماشین آلات کشاورزی در راستای افزایش ضریب ارتقا ضریب مکانیزاسیون کشاورزی یکی از ضروریات و توفیقات بخش کشاورزی استان در سالهای 99 و 98 بود که با تلاش کارشناسان امر و کشاورزان محقق شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، ادامه داد: در حوزه زراعت با توجه به اینکه روغن مورد نیاز کشور عمدتاً وارداتی می باشد و سیاست وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان براین اساس پی ریزی شده تا سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در سطح کشور و استان افزایش یابد از این رو در این زمینه اقدامات لازم انجام و سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی آذربایجان شرقی در تولید گوشت قرمز و تخم مرغ

خودکفایی آذربایجان شرقی در تولید گوشت قرمز و تخم مرغ