مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 10:152021-01-20اقتصادي

حقوق کارگران کفاف 10 روز زندگی آنها را می دهد


رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می گوید: تعیین مزد منطقه ای به شکل دستوری ممکن نیست و قبل از پرداختن به مساله منطقه ای کردن دستمزدها، - رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می گوید: تعیین مزد منطقه ای به شکل دستوری ممکن نیست و قبل از پرداختن به مساله منطقه ای کردن دستمزدها، اقتصاد کشور باید به ثبات و تعادل لازم برسد.

فتح اله بیات در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی تعیین مزد کارگران به شکل منطقهای، گفت: در شرایط حاضر دستمزدی که کارگران دریافت می کنند با خط معیشت و فقر فاصله بسیاری دارد و لذا منطقه ای شدن دستمزدها از این جهت موجب تیعیض مزدی می شود.

وی با بیان اینکه حقوق و دریافتی کارگران تنها کفاف 10 روز زندگی آنها را می دهد، افزود: وقتی بیش از 80 درصد کارگران حداقل بگیرند و هنوز در بحث تعیین و پرداخت حداقل مزد مشکلاتی داریم نمی توانیم به منطقه ای شدن دستمزد فکر کنیم.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی تاکید کرد: صرفنظر از اینکه هزینه ها در کلان شهرها بیشتر از شهرهای کوچک یا نقاط دور افتاده است، دستمزد مصوب باید هزینه های معیشت یک خانوار را تامین کند لذا باید دید که این رقم در کلان شهرها یا مناطق دیگر چه عددی است و بر اساس آن در خصوص تعیین مزد منطقه ای تصمیم گیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق کارگران کفاف 10 روز زندگی آنها را می دهد

حقوق کارگران کفاف 10 روز زندگی آنها را می دهد