مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 10:152021-01-20بين الملل

روسیه برای تولید مشترک واکسن با ایران درخواست مذاکره داده است


روسیه نیز برای تولید مشترک واکسن درخواست مذاکره داده است.

- رییس انستیتو پاستور ایران گفت: روسیه نیز برای تولید مشترک واکسن درخواست مذاکره داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر کشور با کار شبانه روزی انستیتو پاستور ایران و بدون نیاز به خارج از کشور در 340 آزمایشگاه انجام شد.

وی افزود: انستیتو پاستور ایران به عنوان قدیمی ترین واکسن ساز در منطقه مطرح است و تقریباً در بدن همه مردم ایران واکسنی از انستیتو پاستور ایران و رازی وجود دارد.

بیگلری ادامه داد: افتخار داریم که فلج اطفال با واکسن رازی در کشور واکسینه شد و همین طور آبله در 80 سال گذشته توسط انستیتو پاستور هم در کشور و هم در منطقه واکسینه شد.

رییس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه واکسن یک سلاح امنیتی و بازدارنده است، تصریح کرد: واکسن یک تکنولوژی پوششی است، یعنی هر کشوری بتواند 2 یا سه واکسن بسازد زیرساخت های این واکسن ها می تواند برای تولید چندین واکسن استفاده شود و از طرفی کشوری که قادر به تولید واکسن باشد در مباحث مهندسی ژنتیک، ایمونولوژی، ویروس و بسیاری از رشته های دیگر پیشرفت می کند.

وی خاطرنشان کرد: 2 سال پیش با کوبا قراردادی برای ساخت واکسن پنوموکوک یا واکسن ذات الریه که یکی از پیچیده ترین واکسن های دنیا است و تنها 4 کشور تکنولوژی تولید آن را دارند، منعقد کردیم و در حال حاضر نیز ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه برای تولید مشترک واکسن با ایران درخواست مذاکره داده است

روسیه برای تولید مشترک واکسن با ایران درخواست مذاکره داده است