مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 09:452021-01-20اقتصادي

تولید 25.5میلیون دوز واکسن کرونا توسط شرکتهای ایرانی


رییس کمیته علمی مقابله با کرونا گفت:جمهوری اسلامی ایران برنامه تولید 25.

5 میلیون دوز واکسن کرونا توسط شرکت های خود را در دست اجرا دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر کشور و جهان پرداخت و گفت: هر واکسن برای تولید باید 3 فاز پیش بالینی، تأیید و تولید انبوه را طی کند و در حال حاضر فایزر و بیو ان تک تأییدیه اضطراری FDA و WHO را دریافت کرده اند چرا که برای تولید واکسن در حالت عادی 3 تا 5 سال زمان نیاز است.

قانعی با بیان اینکه در حال حاضر 2 تأییدیه ملی و بین المللی برای تولید واکسن وجود دارد، افزود: 173 واکسن ساز در دنیا تولید واکسن کرونا را شروع کرده اند که از این تعداد تنها 6 واکسن ساز موفق به کسب تأییدیه شده اند.

رییس کمیته علمی مقابله با کرونا اظهار کرد: از 9 شرکت ایرانی در حال تولید واکسن کرونا، 3 واکسن کرونا در مرحله فاز بالینی قرار دارند و همچنین واکسن مشترک کوبا و انستیتو پاستور ایران نیز در مرحله فاز 3 قرار دارد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری افزود: شرکت های ایرانی در حال تولید واکسن در چهار پلتفرم ویروس کامل، ناقل ویروسی، اسید نوکلییک و پروتیین پایه هستند.

وی عنوان کرد: واکسن های پروتیین پایه دار برای افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف مناسب هستند اما باید در نظر گرفت که برای ایجاد ایمنی مناسب باید در چندین دوز تزریق شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 25.5میلیون دوز واکسن کرونا توسط شرکتهای ایرانی

تولید 25.5میلیون دوز واکسن کرونا توسط شرکتهای ایرانی