مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 08:452021-01-20سياسي

افت تراز آب زیرزمینی در 4 شهر لرستان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: نتایج حاصل از هیدروگراف تراز آب زیرزمینی در شهرستان های ازنا، الیگودرز، دورود و اشترینان بیشترین افت را در بین شهرستان های استان نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، داریوش حسن نژاد در کمیته مشترک آب و کشاورزی با تاکید بر اینکه تعیین الگوی کشت برای کشاورزی به دلیل محدودیت منابع آب زیرزمینی و سطحی در استان صورت می گیرد، افزود: نتایج حاصل از هیدروگراف تراز آب زیرزمینی در شهرستان های ازنا، الیگودرز، دورود و اشترینان بیشترین افت را در بین شهرستان های استان نشان می دهد که این شدت افت بسیار نگران کننده است.

وی یادآور شد: این وضع اگر ادامه داشته باشد در آینده ای نزدیک مانند کوهدشت شاهد ممنوعیت این مناطق خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان بیان داشت: به منظور ممانعت از اضافه برداشت از چاه های مجاز و غیرمجاز توسط افراد خاطی علاوه بر پرداخت جرایم اضافه برداشت، در تمدید پروانه چاه نیز محدودیت های ایجاد خواهد شد.

حسن نژاد افزود: همچنین طبق دستور العمل الگوی کشت، کشاورزان هم استانی موظف به رعایت الگوی کشت ارائه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی بوده و شرکت آب منطقه ای لرستان تعهدی در خصوص تأمین آب کسانی که الگو کشت را رعایت نکند ندارد و با افرادی که با کاشت و برداشت بی رویه برنج، سیب زمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت تراز آب زیرزمینی در 4 شهر لرستان

افت تراز آب زیرزمینی در 4 شهر لرستان