مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 07:552021-01-20اقتصادي

مصرف کود شیمیایی در کردستان 19 درصد میانگین جهانی است


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مصرف کود شیمیایی در این استان با 250 گرم در هر هکتار طی یک سال 19 درصد میانگین جهانی است.

- فرید سپری امروز (1بهمن) در نشستی، اظهار کرد: متوسط مصرف کود در این استان سالانه در هر هکتار 250گرم است که این رقم 26 درصد میانگین 960 گرم کشور و 19 درصد میانگین یک هزار و 300 گرم جهانی است.

وی اضافه کرد: با این وجود به منظور موفقیت بیشتر در تولید محصولات سالم این استان 51 درصد در مصرف کود کاهش داشته و ماندگاری کود شیمیایی در محصولات تولیدی بسیار ناچیز است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به وجود برخی آلودگی ها در رودخانه گاوه رود سنندج یادآور شد: بسیاری از صاحب نظران معتقدند، مطالعات و روش های مطالعه و مدلسازی به ویژه آمار و اطلاعات پایه به عنوان ورودی های مدل بسیار نادقیق بوده و نیاز به بررسی همه جانبه مجدد دارد.

وی افزود: بر اساس این مطالعات فضولات و فعالیت های انسانی آمار بالایی در این آلودگی ها دارند و باید منشا کامل آلودگی مورد بررسی قرار بگیرد.

سپری توصیه کرد: با استفاده از تیم های محققین مجرب و کارشناسان مربوطه در این زمینه می توان برای مشخص شدن منشا این آلودگی ها کمک گرفت و بعد ازآن می توان به دنبال راهکارها ودادن اعتبار وتسهیلات خاص در رفع این مشکلات بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف کود شیمیایی در کردستان 19 درصد میانگین جهانی است

مصرف کود شیمیایی در کردستان 19 درصد میانگین جهانی است