مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 07:452021-01-20اقتصادي

تکمیل زنجیره فرش کشور می تواند 100 هزار شغل ایجاد کند


استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فرش باید به اولویت دولت تبدیل شود، گفت: تکمیل زنجیره ارزش فرش کشور می تواند 100 هزار شغل ایجاد کند.

- ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فرش باید به اولویت دولت تبدیل شود، گفت: تکمیل زنجیره ارزش فرش کشور می تواند 100 هزار شغل ایجاد کند.

هوشنگ بازوند در جلسه کمیته فرش استان که امروز (اول بهمن) با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد، از پتانسیل های صنعت فرش در کشور یاد کرد و ادامه داد: تکمیل زنجیره پشم تا فرش در هر استانی می تواند حداقل سه هزار شغل و در کل کشور نزدیک به 100 هزار شغل ایجاد کند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته بافت فرش نزدیک به 50 درصد درآمد مردم را به خود اختصاص می داد و کشور پر از راسته بازارهای بزرگ فرش فروشی بود، افزود: متاسفانه اکنون فرش این جایگاه اقتصادی خود را از دست داده است.

وی درباره دلایلی که باعث شده اکنون آنطور که باید از مزیت صنعت فرش در کشور بهره مند نشویم را عمدتا مربوط به ضعف ساختاری مرکز ملی فرش ایران دانست و عنوان کرد: در سالیان گذشته در ایران شرکت ملی فرش ایران داشتیم که از بسیاری از وزارتخانه ها بزرگتر بود و همین امر باعث شده بود فرش در اقتصاد کشور و خانوارها جایگاه ویژه ای داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل زنجیره فرش کشور می تواند 100 هزار شغل ایجاد کند

تکمیل زنجیره فرش کشور می تواند 100 هزار شغل ایجاد کند